11.11
2011

YÖNETMELİKLER ÜZERİNE DEĞERLENDİRME

Türk Diyanet Vakıf-Sen tarafından Sendikamızdan Haberler kategorisine eklenmiştir.




DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI YÖNETMELİKLERİ DEĞİŞTİ

  

Bilindiği üzere, Diyanet İşleri Başkanlığı Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği, Sınav Yönetmeliği ve Görevde Yükselme Yönetmeliğinde değişiklik yapılmasına dair Yönetmelikler 25-26 Ekim 2011 tarihlerinde yayınlanarak yürürlüğe girmiş bulunmaktadır.

Yapılan bu yönetmelik değişiklikleri Diyanet İşleri Başkanlığı Teşkilat Kanunu yürürlüğe girdiği tarihten bu tarafa (13 Temmuz 2010) uygulayıcı durumunda olan İl ve İlçe Müftülükleri ile çalışanları temsil eden sendikalardan görüş alınmasına rağmen, teklif edilen maddelerden istifade edilmediği görülmektedir. Yapılan bu değişiklik düzenlemesinde çalışanların durumlarıyla ilgili hususlar bulunmaktadır.

Sendikamızın Diyanet İşleri Başkanlığı çalışanlarına ve üyelerine karşı sorumluluğu gereği yürürlüğe giren yönetmelik değişikliklerini inceleyerek, çalışma hayatına getireceği olumlu ve olumsuz durumları tespit edilmiştir. Tespit edilen problemlerin çözümü noktasında hukuk yoluyla mücadele gayreti içerisinde olacağımızdan kimsenin şüphesi olmasın.

Söz konusu yönetmeliklerle ilgili olarak gerek sendikamız üyelerinden, gerek üyemiz olmayan Diyanet çalışanlarından, bizzat sendikamıza gelerek veya  telefonla arayarak, veya fax ve  maille ulaşarak Yönetmelikte yapılan değişiklikler ve uygulamanın nasıl yapılacağıyla ilgili açıklamalar istemektedirler.
 Diyanet çalışanları uzun zamandır merakla beklenen yönetmeliklerin yayınlanmasıyla birlikte içeriğini okuduktan sonra  uygulanmasıyla ilgili tedirginlik yaşamaktadırlar.
 Bu sebeple; sorumlu sendikacılık anlayışımız gereği ihtiyaçlarımızın karşılanması ve tedirginliğin giderilmesi için Sendikamız bu bilgi notunu hazırlayarak, Diyanet çalışanları ve kamuoyuyla paylaşma ihtiyacı duymuştur.


Çalışma hayatınızda sizi huzursuz edecek her problem Problemimiz, her dava Davamızdır.

Diyanet çalışanlarına saygıyla duyurulur.


ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ :

Atamalarda aranacak şartlar Genel ve Özel Şartlar olarak belirlenmiştir.

 

Özel Şartlar 3 başlıkta ele alınmıştır.

1-     Atanacaklarda özel şartlar (Unvanlara göre)

2-     Görevde yükselme suretiyle atanacaklarda özel şartlar,

3-     Unvan değişikliği suretiyle atanacaklarda aranacak özel şartlar,

 

GRUP VE SINIF HİZMETİNE TABİ OLANLAR

İl Müftüsü, İl Müftü Yardımcısı, ilçe müftüsü, şube müdürü ve Vaizler.

Bu unvanlarda çalışanlar grup (iller) olarak 4 bölgede, sınıf olarak (ilçe) 5 sınıfta çalışma zorunluluğu getirilmiştir.

İlk defa atanacaklar 4 grup veya 5 sınıfta bir yere atanacaklar.

— Bütün grup ve sınıflarda hizmet süresi asgari üç yıl azami beş yıldır.

— Cami Görevlileri, K.K.Öğreticileri, müftülük çalışanlarının il içinde tayin olabilme süreleri bir yıl, il dışı tayinleri bulundukları yerde üç yılını doldurmadan başka bir ile atanamayacak. Daha önceki yönetmelikte il dışı tayinleri için iki yılını doldurma şartı aranmakta idi.

— Şeflerin bulundukları hizmet süreleri 6 yıl  + uzatma 3 yıl iken, Sendikamızca açılan dava ile şeflere getirilen rotasyon iptal edilmişti. Yeni düzenleme ile bu süre 5 yıl + 1 yıl olarak belirlenmiştir.


CAMİLERİN GRUPLANDIRILMASI, ATAMA VE SÜRELER

—Yeni yönetmelikte cami grupları aynı olmakla beraber (A) grubu camiler yeniden; selâtin camii, ulu camii ve merkez camii olarak nitelenerek asgari dört cami görevlisine ihtiyaç duyulan camiler olarak belirlenmiştir.

—(D) grubu camilerden il, ilçe ve belde merkezlerindeki camilere ihtiyaç halinde iki cami görevlisi verilebilecek.

— ilk defa atanacaklar (D) grubu camilere atanacak. Bu yerde görev süresi 3 yıldır.

—(B) grubu camilere atanmak için (D) ve (C) grubu camilerde 5 yıl görev yapmış olacak.

—A) grubu camiye atanabilmek için ise en az 8 yıl görev yapmış olacak, Aşere Takrib ve Tayyibe kurusunu veya ihtisas kursunu veya hafız olup tashihi huruf kursunu bitirmiş olmak gerekir.

—İlan edilen boş cami kadrolarına atanmak için cami gruplarına göre aranacak MBSTS taban puanı Başkanlıkça belirlenecek.


ATANMA USULÜ

1- Taşra teşkilatı personelinden Kur’an Kursu öğreticisi, İmam-Hatip, Müezzin-Kayyım, cami rehberi, memur, mutemet, Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni, Daktilograf ve Teknisyenlerin;

a) İlk defa atamaları veya bu Yönetmeliğin 19 uncu maddesindeki hizmet gereği yer değiştirme sebeplerine binaen görev yaptıkları il dışına nakilleri ilgili Atama Daire Başkanının teklifi üzerine İnsan Kaynakları Genel Müdürünün onayı ile,

b) Bu Yönetmeliğin 19 ve 20 nci maddelerinde zikredilen sebeplerle il içinde yer değiştirmeleri il müftüsünün teklifi üzerine vali onayı ile,

c) Bu Yönetmeliğin 20 nci maddesinde zikredilen sebeplerle iller arası naklen atamaları; illerde il müftüsünün teklifi, ilçelerde kaymakamların teklifi ve il müftüsünün inhası üzerine vali onayı ile,

ç) İlçede bulunan dini yüksek ihtisas merkezi ve eğitim merkezlerinde kaymakamların teklifi; ilde bulunan dini yüksek ihtisas merkezi ve eğitim merkezlerinde ise ihtisas/eğitim merkezi müdürlerinin teklifi üzerine atamaları vali onayı ile,

(2) Taşra teşkilatında bulunan şoför ile yardımcı hizmetler sınıfındaki kadrolara ilk defa veya naklen atanacaklar, illerde müftü, dini yüksek ihtisas merkezi müdürü veya eğitim merkezi müdürünün inhası üzerine vali tarafından; ilçelerde ise, müftü, dini yüksek ihtisas merkezi müdürü veya eğitim merkezi müdürünün inhası üzerine kaymakam onayı ile atanırlar.


VEKÂLETEN ATAMALAR

Vekâleten atamalarla ilgili olarak, 657 sayılı Kanunun 86 ncı maddesine göre boş kadrolardan;

a) Vaiz kadrolarına, ilgili Daire Başkanının teklifi üzerine İnsan Kaynakları Genel Müdürünün onayı ile, 

b) Kur’an kursu öğreticisi, imam-hatip ve müezzin-kayyım kadrolarına, Başkanlığın onayı alındıktan sonra il müftüsünün teklifi üzerine vali onayı ile Açıktan vekil atanabilir.

c) Kur’an kursu öğreticisi, imam-hatip ve müezzin-kayyım kadrolarına açıktan vekil olarak atanacaklarda, öncelikle atanacağı kadro için asılda aranan şartlar aranır. Asılda aranan şartlara haiz aday bulunamaması durumunda, geçerlilik süresi geçmiş olsa da mesleki yeterlik belgesi bulunanların; bu niteliklere haiz adayın da bulunamaması halinde mesleki yeterlikleri bakımından il müftülüğünce yapılacak sınavda başarılı olanların açıktan vekil olarak ataması yapılabilir. 


HİZMET GEREĞİ GÖREV VEYA GÖREV YERİ DEĞİŞTİRME

—Bu bölümde yeni olarak -Başkanlıkça veya mahalli mülki amir tarafından görülecek idarî lüzum ve zaruretler bulunması,- bendi getirilmiştir. Bu madde her türlü yoruma açıktır.

—Dolaylı rotasyon uygulaması aynen korunmuştur. EK–5 formu EK–6 olmuştur. EK–5 te Hizmet yılı puanı 0,5 ve amir değerlendirmesi Toplam 14 puan iken, EK-6 da hizmet yılı puanı Başkanlıkta geçen sürelerin her yılı için 1 puan olarak belirlenmiştir. Amir değerlendirmesi ise 16 puana çıkartılmıştır.

—Ayrıca diğer hizmet sınıflarından cami görevliliğine geçecekler için 16 puanlık amir değerlendirmesi getirilmiştir.

—Bölgelerin özelliği ve mevsimler itibariyle ikamet eden veya cemaat olmaması sebebiyle din hizmeti verilemeyen yerlerdeki cami görevlileri, mahallin ihtiyaçlarına göre il ve ilçe merkezlerindeki camilerde görevlendirilebileceklerdir.


İSTEK ÜZERİNE YER DEĞİŞİKLİĞİ

Eski yönetmelikteki hükümlere ilaveten;

Yüksek lisans veya doktora eğitimi yaptıklarını ilgili yüksek öğretim kurumundan alacakları bir yazı ile belgelendirenler, ders aşaması süresince bu eğitimlerine devam ettikleri illere kadro imkânları göz önünde bulundurularak atanabilir veya görevlendirilebilirler.


Şehir merkezinin dışında coğrafi ve diğer şartlardan dolayı zor şartlar altında görev yapmakta olan Din görevlileri ile diğer hizmet sınıflarının İstek üzerine İl dışı nakil talebi eski yönetmelikte 2 yıl Görev yapma zorunluluğu olarak belirlenirken, yeni yönetmelikle bu süre 3 yıla çıkarılmıştır.

  

Not: Devlet Memurları çerçeve atama yönetmeliğinde; Zorunlu yer değiştirmeye tabi personel ve en az iki yıl olmak üzere hizmet bölgelerindeki zorunlu çalışma süreleri, bölgelerin özellikleri, teşkilat yapısı, hizmetin ülkenin her yerine etkin olarak götürülebilmesi ve diğer hizmet gerekleri göz önünde bulundurulmak suretiyle kamu kurum ve kuruluşlarınca tespit edilir. Hükmü yer almaktadır.



YER DEĞİŞTİRME ZAMANI

—Hizmet gereği, mazeret ve karşılıklı yer değiştirme dışında istekleri üzerine görev veya yer değiştirme talebinde bulunan müftü, müftü yardımcısı, dini yüksek ihtisas merkezi müdürü, eğitim merkezi müdürü, vaiz, şube müdürü, eğitim görevlisi, uzman, murakıp, sayman ve şeflerin Başkanlığa; Kur’an kursu öğreticilerinin ise il müftülüklerine, müracaatlarını Mart ayı sonuna kadar ulaştırmaları şartıyla 15 Mayıs- 15 Temmuz arasında yer değişiklikleri yapılır. Diğer görevliler için bu şart aranmaz.

—Yer değişikliği müracaatları Başkanlıkça düzenlenecek forma uygun olarak elektronik ortamda yapılabilir.

657 sayılı Devlet memurları kanununa göre Devlet memurunun bir üst göreve atanmasının en temel özelliği liyakat, kariyer ve kıdemdir. Yeni yönetmelikte her ne hikmetse bu durum unutularak! liyakat, kariyer ve kıdem özellikleri Diyanet Merkez çalışanları için tersine işletilerek taşraya gönderilmeleri 24. madde çerçevesinde düşünülmektedir. Diyanet yönetiminin bu ters anlayışı hukuk mücadelemizin başlıca konularından birisi olacaktır.


657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4’üncü maddesinin (B) bendi ile 6/6/1978 tarihli ve 7/15754 sayılı Bakanlar Kurulu kararında belirtilen “Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar uyarınca  Sözleşmeli Personel alımı yapan ve çalıştıran Başkanlığımızın çıkardığı Yönetmeliklerde 4/b sözleşmeli  alımlarla ilgili her hangi bir maddenin bulunmadığıda görülmüştür.

SEÇİMLERE KATILAN PERSONELDEN GÖREV TALEBİNDE BULUNANLARIN ATANMASI

— 633 sayılı Kanunun 10 uncu maddesi gereğince milletvekili ve mahalli idareler genel ve ara seçimlerinde aday veya aday adayı olmak üzere görevinden istifa eden Başkanlık personeli, aday gösterilmemeleri veya seçimi kaybetmeleri halinde eski görev yerlerine dönemezler; bunlar kazanılmış hak aylık derecelerine uygun bir kadroya atanırlar.


EŞDEĞER KADROLAR

Eski Yönetmelikteki eş değer kadrolar alt kademelerden başlarken, yeni yönetmelikte üst kademelerden başlayarak belirlenmiştir. Bazı unvanlar çıkartılırken bazı unvanların kademelerinde ise değişiklikler yapılmıştır.

(1)Bu Yönetmelik kapsamındaki Başkanlık personelinden il müftü yardımcısı ve dengi ve daha alt düzeyde bulunan kadroların eşdeğerleri aşağıdaki şekilde yedi kademe halinde tespit edilmiştir:

a) Birinci kademe: İl müftü yardımcısı, ilçe müftüsü ve eğitim görevlisi.

b) İkinci kademe: İşletme müdür yardımcısı, şube müdürü, yayınevi satış müdürü, vaiz, cezaevi vaizi ve murakıp.

c) Üçüncü kademe: Öğretmen, araştırmacı, sosyolog, psikolog, APK uzmanı, din hizmetleri uzmanı, eğitim uzmanı, vakit hesaplama uzmanı, çözümleyici, mütercim, kütüphaneci, istatistikçi, astronom, tabip, diş tabibi, mühendis, mimar.

ç) Dördüncü kademe: İmam-hatip, Kur’an kursu öğreticisi, cami rehberi, programcı, ayniyat saymanı, teberru kat saymanı, musahhih, şef, tekniker, sağlık teknikeri, biyolog, yönetmen, prodüktör, film yapımcısı, ses kayıtçısı, ışıkçı, montajcı, spiker, muhabir, kameraman.

d) Beşinci kademe: Müezzin-kayyım, bilgisayar işletmeni, teknik ressam, teknisyen, grafiker, hemşire, sağlık teknisyeni, laborant.

e) Altıncı kademe: Memur, mutemet, sekreter, ambar memuru, veznedar, satın alma memuru, santral memuru, veri hazırlama ve kontrol işletmeni, daktilograf.

f) Yedinci kademe: Şoför ve yardımcı hizmetler sınıfı personeli.

(2) Eşdeğer kadrolardan aynı kademede bulunan kadrolar arasındaki geçişler ile üst kademeden alt kademelerdeki kadrolara geçişlerde, adaylığı kalkmış olmak ve atanılacak kadronun şartlarını taşımak kaydıyla sınavsız atama yapılabilir.

(3) Üst veya aynı kademedeki kadrolardan geçişlerde eğitim görevlisi, vaiz, şube müdürü, öğretmen, cami rehberi, Kur’an kursu öğreticisi, imam-hatip, müezzin-kayyım, yönetmen, prodüktör, film yapımcısı, ses kayıtçısı, ışıkçı, montajcı, spiker, muhabir, kameraman, grafiker,  programcı,  çözümleyici, bilgisayar işletmeni, veri hazırlama ve kontrol işletmeni ve şoför kadrolarına atanabilmek için yapılacak sınavda başarılı olmak şarttır.


İMAM-HATİP VE KAYYIMLARIN HİZMET SÜRELERİ

 —Bu Yönetmeliğin yürürlük tarihinden önce imam-hatiplik veya müezzin kayyımlık görevlerinde bulunanların bu görevlerde geçen toplam hizmet süreleri, bunların üst grup camilere imam-hatip olarak atanması için gerekli sürenin hesaplanmasında (D) grubundan başlamak üzere dikkate alınır.

—Vaizlik, Kuran Kursu Öğreticiliği, İmam Hatiplik ve Müezzin Kayyımlık kadroları için 6002 sayılı kanunla getirilen Kariyer basamak unvanlı kadrolar için çıkarılan bu yönetmelikte bir hüküm bulunmamaktadır. Bunun ile ilgili ayrı bir yönetmelik çıkartılacağı bahsedilmektedir.


EK-6 CAMİ GÖREVLİLERİ DEĞEĞERLENDİRME KISTASLARI

Dolaylı rotasyon uygulaması aynen korunmuştur. EK–5 formu EK–6 olmuştur. EK–5 te Hizmet yılı puanı 0,5 ve amir değerlendirmesi Toplam 14 puan iken, EK-6 da hizmet yılı puanı Başkanlıkta geçen sürelerin her yılı için 1 puan olarak belirlenmiştir. Amir değerlendirmesi ise 16 puana çıkartılmıştır. Sendikamızın incelemesi sonucunda 8 maddelik değerlendirme kıstası objektif bulunmamış tamamen yoruma açık olduğu tespiti yapılmıştır.

 

Ayrıca il, ilçe Müftüsü, İl Müftü Yardımcısı, Şube Müdürü (Ek-5) ve Vaizler (Ek-5A) için her yıl düzenlenecek Performans Değerlendirme formlarında ki kriterler sunulan hizmetin ölçülmesinde daha gerçekçi bir yaklaşım olduğu görülmüştür.

Diğer hizmet sınıflarından cami görevliliğine geçecekler için 16 puanlık amir değerlendirmesi getirilmiştir. Bu değerlendirme Camii görevlileri için yapılan değerlendirmeden daha gerçekçidir.


Bu uygulamanın eksik tarafı; İl ve ilçe Müftülükleri dışında kalan Diyanet İşleri Başkanlığı Merkez personeli ve Eğitim Merkezlerinde din hizmeti sınıfı dışında kalan personel için Ek-6 formunun doldurulup doldurulmayacağı, doldurulacaksa kim tarafından doldurulacağı belirlenmemiştir.


ÇALIŞMA GRUP VE SINIFLARI

                                                                                                  

Yeni Yönetmelikte;  İl Müftüsü, İl Müftü Yardımcısı, ilçe müftüsü, şube müdürü ve Vaizler için gruplar (iller) 6 iken 4 grup, sınıf olarak (ilçe) 6 iken 5 sınıf olarak belirlenmiştir.

Grup tabloları incelendiğinde;

Grupların belirlenmesinde: Türkiye`nin ekonomik, sosyal, kültürel ve ulaşım şartları yönünden benzerlik ve yakınlık gösteren illeri gruplandırılarak, gelişmişlik sırasına göre değerlendirilmediği açıkça görülmektedir.

Örnek-1; I. Grupta yer alan Adana, Bursa, Antalya, Kocaeli, Konya, Gaziantep illeri ile Erzurum, Hatay, Van, Trabzon, Manisa, Şanlıurfa, Diyarbakır illerinin aynı grupta yer alması bu düzenlemenin Türkiye’nin ekonomik, sosyal, kültürel ve ulaşım şartları yönünden gerçekçi ve adaletli bir değerlendirme olmamıştır.

Örnek-2; Bartın, Çankırı, Kırşehir, Sinop, Kilis illeri 4. Grup il iken, yeni yönetmelikte 5 ve 6 grup illerle aynı grupta yer alması da gerçekçi ve adaletli bir değerlendirme olmamıştır.


SINAV YÖNETMELİĞİNDE YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER


Tanımlar bölümüne Mesleki Bilgiler Seviye Tespit Sınavı ilave edilmiştir

- Eski Yönetmeliğin 23. maddesinde yer alan Görev veya görev yerlerini değiştirmek için camii görevlileri ile yurt dışı, hac ve umre hizmetlerine yönelik Başkanlıkça yapılacak sınavlara katılacakların, Mesleki Bilgiler Seviye Tespit Sınavına (MBSTS) girmeleri ve Başkanlıkça belirlenen puanı almaları şarttır. Şeklinde ifade edilen Mesleki Bilgiler Seviye Tespit Sınavı bölümü yeni yönetmelikte Temel Esaslar İçinde Görev veya görev yerlerini değiştirmek için açılan sınavlara katılmak isteyen cami görevlileri, kariyer unvanlar için yapılacak sınavlara katılmak isteyen personel ile yurt dışı, hac ve umre hizmetlerinde görevlendirilmek için Başkanlıkça yapılacak sınavlara katılacakların, Mesleki Bilgiler Seviye Tespit Sınavına (MBSTS) girmeleri ve Başkanlıkça belirlenen puanı almaları şarttır. (5.Madde) şeklinde yer almıştır.

—Nakil ve Görev Yeri Değişikliği için İl ve ilçelerde münhal bulunan kadrolar için yapılan ilan üzerine görevliler müracaatlarını il müftülüğüne yapacaklar, sınavları İl Müftülüğünde İl Müftülüğü değerlendirme ve sınav kurulunca yapılacaktır. Sınav Kurulu il müftüsü, Müftü yardımcısı veya Metropol ilçe Müftüsünün başkanlığında biri münhal bulunan ilçe müftüsü olmak üzere ilçe müftüleri, eğitim görevlisi ve vaizlerin katılımıyla Başkan dâhil 3 asil, 2 yedek üyeden oluşur ve devamlılık arz eder. Sınav yoğunluğu dikkate alınarak birden fazla sınav kurulu oluşturulacak.

—Eski Yönetmelikte olduğu gibi yeni Yönetmelikte de en az 70 puan alınması şarttır.


SINAV SONUÇLARININ DUYURULMASI

—Sınavın bitim tarihinden itibaren en geç 30 gün içinde ilan edilir ve uygun vasıtalarla duyurulur.

— Sınav sonuçlarına sınav sonuçlarının duyurulmasından itibaren 7 gün içerisinde yazılı olarak itiraz edilebilir. İtiraza da 15 gün içinde incelenip sonuç ilgiliye bildirilir.


GÖREVDE YÜKSELME VE UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ YÖNETMELİĞİ

Eski Yönetmelikte  Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliğine Dair Esaslar II. Bölümde Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliğine tabi kadrolar olarak yer alırken, Yeni Yönetmelikte;Görevde Yükselmeye Tabi Kadrolar ve Unvan Değişikliğine Tabi Kadrolar şeklinde yer almıştır.

Sınav Kurulu yeniden; (1) Görevde yükselme eğitimi ve sınavı ile ilgili işlemleri yürütmek üzere Başkanın görevlendireceği kişinin başkanlığında, İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü ve Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü temsilcileri ile Başkanlıkça uygun görülecek diğer kişilerin katılımıyla Başkanlık merkezinde beş kişiden müteşekkil "Görevde Yükselme Sınav Kurulu" oluşturulur. Ayrıca, her bir üyenin yedeği de belirlenir şeklinde düzenlenmiştir.


İZİN KULLANMA

Cami görevlilerinin haftalık izni ve bayram tatillerinde izin kullanmaları yıllarca Diyanet İşleri Başkanlığında problem olmuştur. Konunun kamuoyunda Sendikamız tarafından tartışılmasının sağlanması üzerine Teşkilat Kanunun çıkarılması sürecinde takip ve  ve katkısıyla:6002 Sayılı kanunla yapılan düzenlemede: 633 sayılı Diyanet İşleri Başkanlığı Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanunun 12 maddesinin son paragrafında;  Uzman vaiz, baş vaiz, uzman imam-hatip, başimam-hatip, baş müezzin, Kur’an kursu uzman öğreticisi ve Kur’an kursu baş öğreticisi kadrolarına atanmaya ilişkin hususlar ve bunlar ile vaiz, imam-hatip, müezzin-kayyım ve Kur’an kursu öğreticilerinin çalışma, usul ve esasları ile imam-hatipler ve müezzin-kayyımların haftalık iznine ve bayram tatillerinde izin kullanmalarına ilişkin hususlar yönetmelikle düzenlenir.”  Hükmü yer alması sağlanmıştır.


TBMM de 6002 sayılı kanunla 01.07.2010 tarihinde kabul edilen ve 13.07.2010 tarihinde Resmi Gazetede yayınlanarak Diyanet İşleri Başkanlığı Kuruluş Ve Görevleri Hakkında Kanununda yürürlüğe girmiştir.  “Bu Kanunda öngörülen yönetmelikler, bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren bir yıl içinde yürürlüğe konulur.” Hükmü ve zorunluluğu bulunmaktadır. Kanunun çıkmasından 16 aylık bir süre geçmiş olmasına rağmen henüz izin kullanımıyla ilgili mevzuat düzenlemesi de yapılmamıştır.

03.11.2011

                                                                        TÜRK DİYANET VAKIF SEN

                                                                               GENEL MERKEZİ

Haber Eklenme zamanı: 11.11.2011/ 16:24
Yazıya 29 tane yorum eklenmiştir.

mağdur:

29.11.2011

arkadaşlar yorumlar iyi güzel hoşda 3 yıl muhabbetine neden ferdi hareket etmiyoruz sendikalardan garibana nezaman fayda gelmiş benim fikrim yasadan önce göreve başlayıp 2 yılı dolan arkadaşlar mahkemeye müracat etsinleren fazla kayıp 500 tl oda kaybedersek kazanırsak oda yok.



ARAFAT DUASINI AĞLAYARAK OKUYAN SAYIN BAŞKANIM:

29.11.2011

Bu sene Arafat duasını ağlayarak okuyan Sayın Başkanım. Duanıza Arafatta yüzbinler, TV başında da milyonlarca insan amin dedi.Dua metnini lütfen tekrar okuyun.Mahiyetindekilere zulmedenlerden etme Allahım,Adaletten doğruluktan ayırma Allahım, Mazlumun ahını aldırma Allahım, Eşitlikten ayırma Allahım diye dua ederken hep birlikte amin dedik. Ama görüyoruz ki bu dua kağıt üzerinde kalmış. İcraatınız tamamaen yaptığınız duaya zıt. O zaman o akıttığınız göz yaşları ne oluyor. Size yakışan yaptığınız duayla amel etmektir.Özafşarın intikam hırslarına alet olmayın. ALLAH mazlumların yanındadır. Ve bı ülkede Adalet varsa ki var yaptığınız bu adaletsiz uygulama mahkemelerden geri dönecektir. Unutmayınki Şefler Diyanet Düşmanı değildir. Ama Diyanette Şeflere düşman yöneticiler olduğu kesin.



abdurrahman cankul:

28.11.2011

slm alykm sayın dostlar...yorumlarınızı okuyorum ve sendikamızı takip ediyorum ...ne oluyor anlamıyorum adamlar hak hukuk nedir düşünmeden her bir atama yönetmelik her neyse tam bir milli şef dönemine benzer uygulama oluyor ..kimse den ses çıkmıyor bir ümit vardı sendikalar zaten diyanet sen ahbab çavuş ...anlarsınız ya vakıf senden de ses çıkmıyor neyapalım dostlar ...mevla görelim neyler bizim mevlamız vaarrr ...slm v dua ile......



Yorum Ekle
 



 
 
 
 


  

Şubelerimiz

Mail Grubu

Mail Grubumuza kayıt olarak güncel bültenlerimizi takip edebilirsiniz.


 

Anket

    


Videolar


Yetkili Girişi

                                        



Yardımlaşma Sandığı


Site istatistikleri

Toplam Ziyaretçi

Toplam Ziyaretçi

436785

Toplam Ziyaretçi

Aylık Ziyaretçi

0

Toplam Ziyaretçi

Günlük Ziyaretçi

206